Hydraulické nohy pro snadnou a rychlou stabilizaci obytného vozu

 

Každý karavanista řeší po příjezdu do kempu nebo na stellplatz, jak vyrovnat obytné auto do roviny. Buď může použít plastové nájezdové klíny, kterými manuálně vypodloží jedno nebo dvě kola, nebo si můžete výrazně zjednodušit a zpříjemnit práci pomocí hydraulických nohou. Zmáčkne tlačítko a auto se během pár minut samo vyrovná a stabilizuje.

  • Co jsou hydraulické stabilizační nohy a jak fungují
  • Jak je používat
  • Jak to mám vybrat
  • Plusy a minusy
  • Proč si vybrat hydraulické nohy Linnepe QuickLift 

Co jsou hydraulické stabilizační nohy

Stabilizační hydraulické nohy jsou ocelové nohy určené k vyrovnání a stabilizaci obytných aut. Připevňují se na podvozek a samy pomocí hydraulického systému dokáží vůz vyrovnat do předozadní a boční roviny - mají tzv. samonivelační funkci. Auto se po vysunutí nohou nehýbe a je absolutně stabilní, i když například fouká silný vítr.

Jak hydraulické nohy fungují? 

Hydraulické stabilizační nohy se vysouvají pomocí čerpadla, které do každé nohy pumpuje hydraulickou kapalinu a ta danou nohu zvedá. Zasunutí nohou probíhá obdobně jen v opačném směru. Řídicí jednotka obsahuje samonivelační čidlo, díky kterému systém auto dokonale vyrovná.

Jak nohy používat?

Použití hydraulických nohou je velmi snadné. V prostoru vchodových dveří je namontovaný panel, kterým se nohy ovládají. Po příjezdu na displeji spustíte autonivelaci a vozidlo se automaticky během pár minut nastaví do vodorovné polohy. Panel vám dá znamení, kdy je auto v rovině. Systém nevyžaduje žádnou péči, jediné co doporučujeme je jednou nebo dvakrát za rok auto vysunout na maximální výšku, nohy omýt a nastříkat olejem. Nic jiného není potřeba.

 

Výhody a nevýhody hydraulických nohou

 

+ Rychlé a pohodlné vyrovnání a stabilizace do 2 minut.

+ Bezúdržbový provoz.

- Když je sklon terénu větší než je maximální výsuv nohou pro nivelaci, je někdy potřeba vypodložit je dřevěným klínem. To vychází z technické konstrukce auta a nohou.
+ Hydraulické nohy zastávají funkci heveru. Usnadní přístup k podvozku, pomáhá při přezouvání pneumatik či nandavání zimních řetězů - Vyšší cena vzhledem ke kvalitním ocelovým komponentům, čerpadlu, a řídicí jednotce s ovládacím panelem.
+ Umí obytné auto naklonit, pokud chcete například vyprázdnit nádrž na šedou vodu. - Potřeba odborné montáže -  každému typu vozidla je nutné přizpůsobit montážní postup, umístění řídicí jednotky, cesty, kudy vést hydraulické hadice, i výběr vhodných adaptérů pro montáž nohou.
+ Snadné ovládání pomocí ovládací jednotky nebo mobilní aplikace.  - Vyšší váha, se kterou je třeba počítat v doloženosti automobilu.

 

Jak hydraulické nohy vybrat?

Hydraulické nohy se vyrábějí na zakázku pro konkrétní vozidlo. Při objednávce je potřeba zadat přesný model vozidla, podvozek, rok výroby. Je třeba zohlednit nejen typ vozidla, ale například i jeho dosavadní vybavení - u automobilů s tažným zařízením je nutné použít odpovídající adaptéry pro montáž nohou. Proto se hydraulické nohy objednávají pouze u odborníka, který zohlední všechny potřebné faktory a společně vyberete nohy na míru vašemu autu.  

Naše firma Karavanista je výhradním distributorem hydraulických nohou Linnepe pro ČR s certifikací pro odbornou montáž

Používáme hydraulický systém QuickLift od německého výrobce Linneppe. .Klepnutím na ovládací panel ve vozidle systém automaticky vysune čtyři hydraulické nohy. Zvedací silou čtyř podpěr se obytné auto vyrovná v podélné i příčné ose během cca 2 minut. Čerpadlo s řídící jednotkou se instaluje do vozu, pokud je to možné, pokud ne, je možné ho nainstalovat na podvozek do speciální krabice. Celý systém váží cca 85 kg. Je dobré před rozhodnutím vědět, jestli montáží nepřesáhnete doloženost vozu.

Hydraulický systém se skládá ze čtyř nohou, čerpadla, olejové nádrže, hydraulických hadic a elektronické řídicí jednotky.

Hydraulické stabilizační nohy Linnepe QuickLift v kostce

  • Ihned připravené k použití.
  • Dokonalá rovina a stabilizace za méně než 2 minuty. 
  • Snadné ovládání pomocí digitálního panelu ve vozidle.
  • Plně automatický provoz a možností poloautomatického a manuálního provozu.
  • Nevyžadují žádnou údržbu.
  • Prostorově úsporná olejová nádrž přímo u čerpadla.
  • Podpěry potažené a trvale chráněné proti korozi, odletujícím kamínkům, vlhkosti a nečistotám.
  • Do 8 tun - do 2 tun nosnosti na podpěru.
  • Ruční pumpa jako standard, kdyby selhala elektronika, tak se to dá ručně zatáhnout.
  • Hmotnost cca 85 kg (v závislosti na verzi)
  • Snadné použití s ​​ovládacím panelem ve vozidle.
  • Olejová nádrž přímo na čerpadle pro úsporu místa
  • Zvedáky potažené a odolné vůči korozi, nárazu kamenů, vlhkosti a nečistotám.
  • Z nerezové oceli.